فروش وب مانی

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر می‌خواهید به خارج از کشور پول ارسال کنید، یکی از بهترین شیوه‌ها مراجعه به سامانه آنلاین ارزی پی می‌باشد. زیرا بابت بهترین خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، کارمزد و هزینه بسیار کمی دریافت می‌کند. این سیستم می‌تواند به عنوان یک بانک بین‌المللی نرخ ارز بهتری را در اختیار شما قرار دهد.

انتقال پول به صورت آنلاین، پرداخت اینترنتی حواله ارزی، در سایت ارزی پی ؛ بهترین سایت خدمات پرداخت ارزی و بین المللی، همواره آسان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر می‌باشد. شما می‌توانید تنها با چند کلیک پول خود را برای دوستان، آشنایان، شرکت‌ها و یا بانک‌ها چه به صورت محلی و چه بین‌المللی به هر کجای دنیا که می‌خواهید منتقل کنید. به دلیل راحتی آن، انتقال پول آنلاین بسیار رواج پیدا کرده است. در حالی که در گذشته افراد برای انتقال پول به بانک‌ها و یا دفاتر فیزیکی مراجعه می‌کردند؛ اما امروزه تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک رایانه و یا تلفن همراه برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی می‌باشد.

میزان پولی که در سطح بین‌المللی منتقل می‌شود، در طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. در بعضی از موارد این نتیجه کارهایی است که با مشتری‌های زیادی در خارج از کشور همکاری داشته‌اند. اما عامل مهم دیگری که وجود دارد مهاجرت اقتصادی است. مردم بیشتر از گذشته در خارج از کشور زندگی و یا کار می‌کنند. در واقع میزان پولی را که به کشور خودشان می‌فرستند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه ارسال حواله‌ها تجارت بزرگی می‌باشند.

حواله ارزی چگونه کار می‌کند؟ (پرداخت با حواله ارزی و دلاری)
اگر می‌خواهید به خارج از کشور پول ارسال کنید، یکی از بهترین شیوه‌ها مراجعه به سامانه آنلاین ارزی پی می‌باشد. زیرا بابت بهترین خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، کارمزد و هزینه بسیار کمی دریافت می‌کند. این سیستم می‌تواند به عنوان یک بانک بین‌المللی نرخ ارز بهتری را در اختیار شما قرار دهد.

همان‌طور که می‌دانید امروزه با وجود گستردگی انواع سیستم‌های پرداخت آنلاین، انتقال پول به یکی از کشورهای خارجی کار دشواری نمی‌باشد. اما گاهی اوقات تنوع این روش‌ها موجب سردرگمی افراد می‌شود. زیرا نمی‌دانند کدام روش برای پرداخت ارزی مناسب‌تر می‌باشد. شما می‌توانید در سایت ارزی پی به روش‌های مختلفی پرداخت‌های آنلاین خود را انجام دهید. فرقی نمی‌کند که شما به چه دلیلی به دنبال بهترین روش‌های پرداخت ارزی می‌باشید. موضوعی که دارای اهمیت بسیار زیادی است، این است که بهترین راه را انتخاب کنید. اگر شما صاحب کسب‌وکاری می باشید که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند، مهم است که سرویسی را انتخاب کنید که پرداخت آنلاین را برای مشتریان ساده‌تر کرده است. یکی از بهترین و معتبرترین سامانه‌های آنلاین پرداخت بین‌المللی ارزی پی می‌باشد.

مزایای ایجاد حساب‌های بین‌المللی:

  • پرداخت هزینه آزمون‌های مختلف از جمله آزمون PTE و Toefl
  • رزرو هتل و رستوران در سراسر دنیا
  • پرداخت هزینه حق اشتراک سایت‌های مختلف
  • واریز هزینه برای سفارت‌های خارجی جهت اخذ ویزا، تایید مدارک و …
  • سفارش آنلاین از سایت‌های خارجی
  • واریز هزینه مربوط به دانشگاه‌های خارجی
  • معرفی انواع روش‌های پرداخت آنلاین ارزی
  • معرفی انواع روش های پرداخت آنلاین ارزی

یکی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت ارزی، استفاده از کارت‌های اعتباری می‌باشد. بهترین کارت‌های اعتباری که در حال حاضر برای بسیاری از افراد قابل استفاده می‌باشد، کارت‌هایی مانند ویزاکارت و مسترکارت است. با استفاده از این روش پرداخت ارزی، افراد تنها می‌توانند با شارژ ویزاکارت و یا مسترکارت خرید اینترنتی خود را انجام دهند. اگر شما هم قصد استفاده از آنها را دارید می‌توانید از طریق لینک‌های در صفحات مرتبط سایت ارزی پی قرار گرفته است، نسبت به خرید خود اقدام کنید.

استفاده از پی پال (PayPal) جهت انجام پرداخت ارزی
پی پال (PayPal)، از گذشته تا کنون با توجه به بالا بودن کیفیت و خدماتی که ارائه می‌دهد؛ همواره توسط بسیاری از افرادی که قصد خرید اینترنتی داشته‌اند و چه کسانی که به عنوان یک پرداخت ارزی در سایت خود از آن استفاده می‌کنند، مورد استفاده قرار گرفته است. کامزد پایین، ایجاد حساب‌های مختلف، استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش امنیت حساب‌ها در نظر گرفته شده است؛ اینها همه برخی از مزیت‌های سایت ارزی پی می‌باشد.

سریع‌ترین روش خرید بیت‌کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال
هر چند که استفاده از چنین روش‌هایی برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند؛ امکان‌پذیر نیست اما سایت ارزی پی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا به ساده‌ترین راه ممکن بتوانند از تمامی روش‌های خرید و پرداخت آنلاین ارزی استفاده کنند. اگر شما قصد دارید تا در یکی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید از خدمات ارائه شده در ارزی پی استفاده کنید. با توجه به محبوبیتی که ارزهای دیجیتال در میان مردم دارند، سایت‌های خارجی معتبری همچون: Amazon ، Ebay و … دریافت و پرداخت ارزی خود را از شیوه های آنلاین امکان‌پذیر کرده است.

دسترسی راحت و آسان کاربر به خدمات پرداختی
اگر شما به عنوان یک کاربر دارای تجارت بین‌المللی می‌باشید و به دنبال این هستید که خدمات بانکی خود در سطح کشورهای خارجی را به روش‌های مختلفی انجام دهید، می‌توانید به سایت ارزی پی مراجعه کنید. در سامانه ارزی پی، امکانات و خدمات منحصر به فردی برای کاربران قرار گرفته است که آنها می‌توانند با توجه به نیاز خود از پی پال، پرفکت مانی، وب مانی و یا سایر کارت‌های بین‌المللی مانند مسترکارت، ویزا کارت و یا گیفت کارت استفاده کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر افراد در هنگام سفارش اینترنتی کالا و یا خدمات خود از روش‌هایی مانند ویزا کارت بانام و یا بی‌نام و یا مسترکارت مجازی استفاده می‌کنند.

افزایش امنیت در انجام پرداخت‌های خارجی
این موضوع کاملا منطقی است که روش‌های پرداخت آنلاین که با اینترنت سروکار دارند، ریسک بیشتری می کنند. زیرا نگرانی برای هک کردن حساب وجود دارد. اما باز وجود مجموعه ارزی پی دیگر هیچ جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از فناوری‌های خاص مانند هوش مصنوعی، بلاک‌چین و … امنیت این روش‌ها در حال افزایش می‌باشد.

خرید انواع حساب‌های بین‌المللی با کمترین کارمزد
اگر به دنبال انتقال ارز هستید و یا به عنوان یک فروشنده می‌خواهید به دلیل تنوع نوع ارز احتمالی، کارمزد کمتری بپردازید، باید به دقت بررسی کنید که برای طیف‌های مختلفی که از قیمت‌ها وجود دارد کدام روش ها کارمزد کمتری از شما دریافت می‌کند. سایت ارزی پی هدف رضایتمندی کاربران توانسته است با نرخ کمترین کارمزد انواع خدمات ارزی و دلاری را ارائه دهد.

سایت ارزی پی؛ بزرگ‌ترین سامانه خرید و فروش ارز و دلار
درگاه پرداخت ارزی یکی از خدماتی می‌باشد که به واسطه آن می‌توان انواع پرداخت‌های بین‌المللی و خارجی را در سراسر جهان انجام داد. و می‌توان با استفاده از آن به خرید و فروش و گسترش تجارت خود بپردازید. همان‌طور که می‌دانید برای تجارت در اسناد جهانی و تبادل مالی در کشورهای مختلف نیاز به یک سیستم بین‌المللی با نام درگاه‌های پرداخت ارزی می‌باشد که می‌توان با استفاده از آن به انواع معاملات تجاری و پرداخت‌های اینترنتی پرداخت. همچنین شما می‌توانید برای استفاده از خدماتی از قبیل: افتتاح حساب پی پال وریفای شده، افتتاح حساب پرفکت مانی و ووچر، صدور مسترکارت و ویزاکارت و.. به آدرس https://arzipay.com و برای شارژ حساب پی پال وریفای شده، شارژ ویزاکارت و مسترکارت و شارژ حساب های ووچرپرفکت مانی و وبمانی و همچنین ارسال حواله وسترن یونیون به سامانه ارزی پی مراجعه نمایید.

ایمیل: sales@arzipay.com

شماره تماس: | ۰۲۱۶۶۴۶۴۱۶۸ | ۰۲۱۶۶۴۶۳۷۵۹ | ۰۹۱۰۳۵۳۸۲۴۵

آدرس:  تهران، چهارراه ولیعصر، پاساژ ابریشم، طبقه ۴، واحد ۴۰۷

برگرفته از پست : خبرگزاری تجارت نیوز

  • arzi pay
  • ۰
  • ۰

به گزارش بازار، شارژ حساب پی پال، یکی از مشکلات اساسی در ایران می باشد. پی پال یک شرکت آمریکایی می باشد و یکی از قدرتمند ترین شرکت های چند ملیتی که قوی ترین سامانه امنیتی درگاه پرداختی در جهان را دارد.

پی پال، به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران دسترسی کاربران ایرانی به حساب های پی پال را بسته است و تمامی کسانی که با آی پی (IP) ایرانی وارد سایت پی پال شوند حسابشان مسدود و بلاک می شوند و اگر کسی مبلغی را در سایت پی پال گذاشته باشد سریعا بلوکه می شود به همین دلیل نمی توان حتی ریسک اینکه شاید بتواند با داشتن حساب پی پال دیگر می توان در ایران تراکنشات پی پال انجام داد داشت.

برای انجام فرایند واریز پول و شارژ پی پال، اینجا کلیک کنید تا در چند دقیقه، حساب PayPal خود را مجدد شارژ کنید.

آموزش شارژ کردن حساب پی پال؛ چگونه حساب پی پال خود را شارژ کنیم؟

PayPal بزرگترین درگاه واسط در میان خریداران و فروشندگان تمامی فروشگاه های اینترنتی در دنیا می باشد. که این درگاه الکترونیکی وابسته به شرکت ای بی و کشور های ایالات متحده آمریکا می باشد. انجام تراکنش در بین حساب های پی پال کار بسیار ساده و راحتی می باشد. به طوری که وارد کردن ایمیل حساب پی پال، قادر به انجام تراکنش های مختلف بین المللی می باشید. برای انجام پرداخت ها و انتقال وجه ارزی در اکانت پی پال، تنها کافی است اقدام به شارژ اکانت پی پال خود کنید.

اگر همچنان در PayPal، اکانت ندارید! می توانید هم اکنون با کلیک بر روی گزینه "باز کردن حساب پی پال وریفای شده" اقدام به افتتاح حساب PayPal کنید.

خدمات انجام شده به کمک حساب پی پال:
تهیه کالای فیزیکی به شرط آنکه مقصد آن ایران نباشد.

شارژ پنل های مختلف مانند: com و onlinenic و …

ارسال و یا دریافت پول از دوستان و یا آشنایان در سراسر دنیا

خرید از سایت eBay

پرداخت در سایت های فریلنسری برای واگذاری پروژه های مختلف

با افزایش موجودی حساب پی پال خود می توانید پرداخت های ارزی مختلفی را مانند: خرید کالا، تهیه لایسنس نرم افزار، پرداخت هزینه های شرکت در کنفرانس ها، پرداخت حق عضویت در انجمن های موسسات خارجی مختلف و یا حتی ارسال پول برای دوستان و نزدیکان خود را با سرعت و امنیت بالایی انجام دهید.

حهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص افتتاح حساب PayPal و شارژ پی پال می توانید به سایت ارزی پی مراجه کنید و اقدام به واریز پول به حساب پی پال خود کنید.

واریز پول به PayPal؛ انتقال پول از پی پال به حساب بانکی
در صورتی که شما اکانت PayPal داشته باشید، نیاز به یک سورس یا منبع معتبر برای خرید و شارژ اکانت پی پل خواهید داشت که وابسته به ارز مورد نظر شما می باشد که به میزان دلخواه ارز برای شما شارژ می کند. ارزی پی، یک منبع امن برای ارائه ی خدمات خرید و افزایش موجودی حساب پی پال با کمترین مقدار کارمزد می باشد. کارمزد خدمات شارژ حساب paypal، در این سایت بسیار کمتر از سایر سایت های دیگر می باشد و در مدت زمان کوتاهی خرید پی پال و انتقال حواله پی پال را برای شما فراهم می کند. ارز انتخابی بستگی به نظر شما دارد و به دلخواه خود می توانید مشخص کنید شارژ حساب شما بر اساس دلار و یا یورو می باشد.

پی پل (PayPal) بزرگ ترین سرویس در نقل و انتقال الکترونیکی وجوه مختلف بانکی می باشد. پی پل بانک نیست و کاربران از حساب بانکی، کارت شارژ اعتباری خود به واسطه پی پال می توانند به نقل و انتقال وجوه و یا خرید خود بپردازند.

ارزی پی؛ معتبرترین سایت برای شارژ حساب پی پال
سایت ارزی پی، یکی از بزرگ ترین سایت های خرید ارز و دلار بین المللی می باشد؛ که در زمینه خرید و فروش یپ پال، شارژ پی پل، نقد کردن و دریافت PayPal خدمات منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید برای تهیه ویزاکارت مجازی آنی با قیمت ارزان به خدمات ارزی، ارزی پی مراجعه کنید. خرید پی پال با تحویل فوری بهترین پیشنهاد برای کسانی است که می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن پی پل خود را با قیمت مناسب دریافت کنند.

تیم ارزی پی متشکل از قوی ترین تیم پشتیبانی می باشد که به شما کمک می کند که تمامی خواسته هایتان بجز ویزاکارت مواردی چون:

  • مسترکارت
  • ویزاکارت
  • حواله ارزی
  • نقد کردن درآمد ارزی
  • شارژ حساب های بین المللی
  • وب مانی و پرفکت مانی را هم ساپورت می کند

و می توانید با امنیتی بالا سرمایه خود را در حساب های بین المللی خود وارد نموده و به آسانی با دنیا تعامل برقرار کرده و تحریم ها را دور بزنید.

منبع مقاله: کلیک کنید

  • arzi pay
  • ۰
  • ۰

خواص بادام هندی برای بدن، آشنایی با مهم ترین فواید بادام هندی!
بادام هندی خواص بسیار زیادی دارد و برای درمان بیماری هایی مانند: دیابت، کم خونی و سنگ کیسه صفرا مفید می باشد. بادام هندی یکی از مغزهای خوشمزه ای می باشد که فواید زیادی هم برای سلامتی دارد. از جمله فواید بادام هندی می توان به درمان دیابت اشاره کرد. همواره افراد زیادی از بیماری قند و دیابت رنج می برند؛ اما با خرید بادام هندی از سایت آجیل هفت مغز می توانند روند درمان خود را تسریع ببخشند. همچنین نمی توان از خواص بادام هندی برای کودکان چشم پوشی کرد، یکی از سالم ترین تغذیه هایی می باشد که می توان در اختیار کودکان قرار داد.

فواید بادام هندی؛ مهم ترین خاصیت بادام هندی برای سلامتی بدن
بادام هندی نه‌تنها یکی از خوشمزه‌ترین و پرکاربردترین آجیل‌ها است؛ بلکه دارای خواص زیادی نیز برای سلامتی است. خواص مغذی بادام هندی شامل بهبود سلامت قلب، ارتقاء عملکرد مغز، بهبود هضم و افزایش جذب مواد مغذی می‌باشد. به‌علاوه این آجیل می‌تواند در کاهش وزن نیز به شما کمک کند. (۱)

در سال‌های اخیر مصرف بادام هندی در اکثر کشورهای غربی افزایش‌یافته است. این افزایش به این دلیل است که آجیل‌ها به‌عنوان برخی از سالم‌ترین غذاهای موجود و به‌عنوان یک افزودنی مهم به رژیم غذایی برای پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن رده‌بندی می‌شوند.

یکی از بهترین کاربردهای بادام هندی استفاده از آن در پخت شیرینی و تهیه غذا است و بنابراین مصرف بادام هندی همراه با دیگر آجیل‌های پرکاربرد مانند بادام یا گردو کار آسانی است.

مواد مغذی بادام هندی چیست؟
برخلاف آجیل‌های دیگر بادام هندی بذر یک نوع درخت است. بادام هندی رنگ روشنی دارد و شکل آن شبیه کلیه است. این آجیل میوه درخت استوایی آناکاردیوم اکسیدنتیل (Anacardium occidentale) بوده و میوه آن که کشو (Cashew) نام دارد طعم تلخی دارد. در برخی کشورها از کشو قرن‌ها به عنوان درمان سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف ازجمله مشکلات قلبی و دیابت استفاده می‌شده است. این درخت‌ها بومی مناطق ساحلی برزیل هستند و میوه آن امروزه در سراسر جهان به‌ویژه در آشپزی آسیایی رایج است. غالباً بادام هندی جزئی از آجیل مخلوط می‌باشد.

بادام هندی و سایر آجیل‌ها با توجه به تراکم بالای مواد مغذی که در خود دارند، به‌ویژه برای افزایش سلامت قلب توصیه می‌شوند. بادام هندی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع و بسیاری از ترکیبات مفید دیگر مانند پروتئین گیاهی، فیبر خوراکی، مواد معدنی مانند مس، روی و منیزیم به‌علاوه آنتی‌اکسیدان‌هایی به شکل فیتوسترول‌ها و ترکیبات فنولیک است. مواد تشکیل‌دهنده بادام هندی حدود ۲۱ درصد پروتئین، ۴۶ درصد چربی و ۲۵ درصد کربوهیدرات می‌باشد.

خاصیت های بی نظیر بادام هندی برای معده
خواص بادام هندی برای معده

یکی از عوامل کلیدی در مواد مغذی بادام هندی محتوای چربی سالم آن‌هاست. بادام هندی عمدتاً از چربی‌های غیراشباع به شکل اسیدهای چرب غیراشباع تک حلقه‌ای و چند حلقه‌ای تشکیل شده است. تقریباً ۶۲ درصد چربی‌های بادام هندی چربی غیراشباع تک حلقه‌ای، ۱۸ درصد چربی غیراشباع چند حلقه‌ای و باقیمانده آن ترکیبی از چربی‌های اشباع‌شده است.

به دلیل اثرات مثبت این چریی‌ها بر متابولیسم و دیگر عملکردهای زیستی، بسیاری از مطالعات مصرف بادام هندی و سایر آجیل‌ها را با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی مرتبط می‌دانند.

ارزش غذایی بادام هندی برای یک‌چهارم فنجان از آن تقریباً به این قرار است:

لیست ارزش غذایی بادام هندی:
۱۹۶ کیلوکالری
۵ گرم پروتئین
۱ گرم فیبر
۱۶ گرم چربی
۷۵۰ میلی‌گرم مس (۸۴ درصد نیاز روزانه)
۸۹ میلی‌گرم منیزیم (۳۳ درصد نیاز روزانه)
۱۶۷ میلی‌گرم فسفر (۲۸ درصد نیاز روزانه)
۹ میلی‌گرم روی (۲۳ درصد نیاز روزانه)
۲۷ میلی‌گرم منگنز (۱۵ درصد نیاز روزانه)
۱۱ میلی‌گرم ویتامین K (12 درصد نیاز روزانه)
۲ میلی‌گرم آهن (۱۱ درصد نیاز روزانه)
۲۳ میلی‌گرم فولات (۶ درصد نیاز روزانه)
۹ خاصیت بادام هندی برای سلامتی بدن
۱- مصرف بادام هندی؛ بهترین دارو برای مبارزه با بیماری‌های قلبی
مصرف منظم بادام هندی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از عوامل منجر به بیماری‌های قلبی ازجمله کلسترول بالا، فشارخون بالا و چاقی کمک کند. اعتقاد بر این است که بادام هندی اثرات سودمندی بر سطح استرس اکسیداتیو، التهاب و فعالیت عروق و شریان‌ها دارد و باعث افزایش سلامت قلب می‌شود. (۴)

بادام هندی می‌تواند به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک کند و کلسترول خوب (HDL) را بهبود بخشد. این آجیل حاوی ترکیبات فیتوسترول خاصی است که نقش اساسی در غشای سلولی با تثبیت سلول‌ها و جذب کلسترول بازی می‌کنند. ترکیبات فیتوسترول خاص بادام هندی مسئول کاهش کلسترول است و این دلیلی بر این است که بادام هندی می‌تواند به جلوگیری از تشکیل پلاک در دیواره شریان‌های خون کمک نماید. همچنین این آجیل خوشمزه با کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش سطح التهاب به محافظت از شما در برابر بیماری‌های قلبی، حملات قلبی یا سکته مغزی کمک می‌کند.

مزایای بادام هندی

۲- فواید خوردن بادام هندی و کمک به پیشگیری از سنگ صفرا
یک پژوهش نشان داده است که خوردن هفتگی آجیل، ازجمله بادام هندی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سنگ صفرا کمک کند. سنگ صفرا با سطح کلسترول در ارتباط است. این سنگ‌ها ناشی از کلسترول سفت شده‌ای هستند که نتیجه وجود کلسترول بیش‌ازحد در داخل صفرا بوده و از طریق دستگاه گوارش در بدن گردش دارند. (۵)

به‌طورمعمول کبد به میزانی کلسترول ترشح نمی‌کند که منجر به تشکیل سنگ شود؛ اما وقتی شخصی دارای کبد ضعفی باشد، کلسترول می‌تواند مانند چسب عمل کرده، سخت شده و با مواد دیگری مانند کلسیم داخل کیسه صفرا انقیاد پیدا کرده و تشکیل سنگ دهد.

۳- خواص بادام هندی و لاغری
آجیل حاوی مقادیر زیادی چربی است. به‌عنوان‌مثال بادام هندی تقریباً از ۴۶ درصد چربی تشکیل‌شده است. به طور کلی آجیل‌ها دارای مواد مغذی زیادی هستند و مقادیر زیادی ماده معدنی و اسیدهای چرب مهم را که از کاهش وزن پشتیبانی می‌کنند تأمین می‌نمایند. بادام هندی می‌تواند به شما کمک کند پس از یک وعده‌غذای احساس سیری بیشتری کنید. این موضوع منجر به ممانعت از میل شدید به غذا، پرخوری و خوردن میان وعده‌های ناسالم می‌شود. به‌طورکلی چربی مواد غذایی را دلپذیرتر می‌کند و جذب مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین A و ویتامین D را افزایش می‌دهند. (۶)

خاصیت های بادام هندی برای کودکان

همچنین بادام هندی منبع خوبی از پروتئین گیاهی است. این پروتئین گیاهی تا حدی به شکل آمینواسید مفید ال-آرژینین است. این آمینواسید یک پیشگام اکسید نیتریک است که در کمک به بهبود واکنش‌پذیری عروق و گردش خون مؤثر می‌باشد. در پستاندارانی همچون انسان اکسید نیتریک یک مولکول مهم در سیگنالینگ سلولی به حساب می‌آید که در بسیاری از فرایندهای فیزیولوژیک و پاتولوژیک دخالت دارد. این ترکیب دارای خاصیت گشادکنندگی عروق است و دارای نیمه‌عمر کوتاهی در خون در حد چند ثانیه می‌باشد. جریان خون بهبود یافته به خروج سموم از سیستم گوارش کمک می‌کند و می‌تواند سبب بهبود سوخت و ساز، بالارفتن انرژی و بهتر شدن سلامت گوارش شود.

۴- کمک به سلامت و تقویت استخوان ها
بادام هندی به دلیل دارا بودن کلسیم، منیزیم و پتاسیم همراه با مصرف کم سدیم منجر به بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود. این مواد معدنی با محافظت از استخوان در برابر از دست دادن مواد معدنی مرتبط هستند. خاصیت استخوان‌سازی بادام هندی به ذخیره ویتامین K آن‌ها نیز مربوط می‌باشد. (۷)

مصرف یک‌چهارم فنجان بادام هندی بیش از ۱۲ درصد نیاز روزان بدن به ویتامین K را تأمین می‌کند. بنابراین بادام هندی منبع خوبی برای پیشگیری از کمبود ویتامین K به حساب می‌آید. ویتامین K با سایر مواد معدنی ضروری مانند کلسیم در کمک به استخوان‌سازی و حفظ تراکم مواد معدنی استخوان شرکت می‌کند. این عمل می‌تواند از ما دربرابر شکستگی و پوکی استخوان محافظت کند.

فواید بادام هندی با پوست

۵- خاصیت های بادام هندی و پیشگیری از سرطان کولون، پروستات و کبد
خوردن منظم آجیل ازجمله بادام هندی با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های رایج به‌ویژه سرطان‌های دستگاه گوارش، شامل سرطان‌های کبد و کولون، مرتبط است.

آجیل منبع خوبی از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی لازم برای محافظت بدن در برابر آسیب‌های ناشی از میزان بالای رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزادی که باعث استرس اکسیداتیو، آسیب زدن به DNA، جهش سلولی و تشکیل تومور سرطانی می‌شوند. (۸)

۶- فواید بادام هندی و بهبود عملکرد مغز
مغز عمدتاً از چربی ساخته‌شده و نیازمند اسیدهای چرب سالم در رژیم غذایی است. آجیل‌ها یکی از غذاهای گیاهی طبیعی غنی از چربی بوده و به عملکرد شناختی، بهداشت پیری و تنظیم خلق‌وخو کمک می‌کنند.

در بادام هندی چندین ماده مغذی وجود دارد که می‌توانند از طریق تنظیم مسیر انتقال‌دهنده‌های عصبی، انتقال سیناپسی و حفظ سیالیت غشا به پشتیبانی از توانایی‌های شناختی و فرآیند چندگانه مغز کمک کنند. کمبود اسیدهای چرب غیراشباع تک حلقه‌ای و چند حلقه‌ای در رژیم‌های غذایی با افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات روانی مانند ADHD (بیش‌فعالی)، اضطراب یا افسردگی، خوانش پریشی (اختلال در روان خوانی و درک مطلب) و زوال عقل مرتبط است. (۹)

۷-خواص بادام هندی و کاهش خطر ابتلا به دیابت
ویژگی های بادام هندی

بادام هندی یک منبع عالی از چربی‌های غیراشباع تک حلقه‌ای است. بخشی از خواص ضد دیابتی بادام هندی به برخی عناصر فعال آن با نام عصاره هیدرواتانولیک که به شکل اسید آناکاردیک است و انتقال و کنترل گلوکز را تحریک می‌کند مربوط می‌شود. عصاره هیدرواتانولیک میوه درخت بادام هندی و ترکیب اصلی آن (اسید آناکاردیک) جذب گلوکز را تحریک می‌کند. (۱۰)

همچنین بادام هندی به کاهش سطح التهاب کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی حاوی آجیل سبب کاهش انتشار نشانگرهای زیستی التهابی شده و می‌تواند به مقاومت در برابر انسولین و بروز دیابت کمک کند. نشانگرهای زیستی معمولاً به یک شاخص قابل‌سنجش از بعضی حالات و شرایط بیولوژیک گفته می‌شود. علاوه بر این خواص بادام هندی شامل توانایی در پیشگیری یا درمان عوارض جانبی دیابت ازجمله بالا بودن فشارخون، چاقی و خطرات قلبی عروقی است.

۸- خواص بادام هندی و پیشگیری از سردردهای میگرنی
بادام هندی به عملکرد سالم مغز و بهبود گردش خون کمک کرده و درعین‌حال فشارخون را کاهش می‌دهد. همچنین آجیل‌ها فیتوسترول‌های گیاهی را تأمین می‌کنند که هم در کاهش مدت سردرد و هم دفعات وقوع آن سودمند هستند.

علاوه بر این بادام هندی با تغییرات سریع در قند خون و هیپوگلیسمی که یک محرک شناخته‌شده دیگری برای میگرن است مبارزه می‌نماید. هیپوگلیسمی به پایین افتادن قند خون به زیر شصت میلی‌گرم بر دسی‌لیتر گفته می‌شود. (۱۱)

۹- خواص بادام هندی و کمک به حفظ سلامت پوست
مواد مغذی بادام هندی به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری به‌سلامت پوست کمک می‌کنند. بدن ما برای حفظ خاصیت جذب آب و رهایی از تحریک‌پذیری پوست، پوسته‌پوسته شدن پوست و پیری زودرس پوست نیاز به منابع سالم چربی دارد.

همچنین بادام هندی منبع غنی از مس می‌باشد که به تولید پوست، رنگ‌دانه مو یا ملانین و تشکیل کلاژن کمک می‌کند. کلاژن به خاصیت کشسانی پوست و مقاومت پوست در برابر پیری کمک می‌نماید. (۱۲)

خاصیت های بادام هندی

بادام هندی چیست؟
نخستین بار بادام هندی در برزیل کشت‌شده است. حوالی سال‌های ۱۵۶۰ تا ۱۵۶۵ میلادی ساکنان پرتغالی آنجا آن را به قسمت‌هایی از هندوستان بردند. این آجیل از هندوستان به سمت جنوب شرق آسیا گسترش یافت و پس از مدت‌ها راه خود را به آمریکا و آفریقا باز کرد.

در حال حاضر درخت بادام هندی به‌طور گسترده‌ای در مناطق استوایی جهان به‌ویژه قسمت‌هایی از هند، نیجریه، ویتنام، ساحل آج و اندونزی کشت می‌شود. نام انگلیسی این آجیل Cashew است و از Caju که در زبان پرتغالی به معنی آجیل خودرو است مشتق می‌شود.

این آجیل شبیه به میوه آلویی شکلی است که در انتهای میوه‌ای به شکل سیب رشد می‌کند. این میوه‌ها ابتدا روی درخت روییده و سپس رشد کرده و به شکل سیب درمی‌آیند. خود میوه سیبی‌شکل طعم تند و پوست نازکی دارد و معمولاً پس از چیدن خورده نمی‌شود. البته در برخی نقاط جهان نظیر برزیل و مناطقی از آفریقا، این میوه سیبی‌شکل به‌عنوان خوراکی شفابخش به‌حساب آمده و از آن به‌عنوان نوعی درمان طبیعی مانند مبارزه با باکتری‌ها استفاده می‌شود.

بادام هندی طعم بسیار خوب و دل‌چسبی داشته و سرشار از مواد مغذی است. این آجیل در ایران کشت نمی‌شود و کاملاً وارداتی به‌حساب می‌آید. یکی از آیتم‌های مربوط به دسته‌بندی این آجیل سایز آن است. مثلاً بادام هندی ۲۴۰ به این معناست که در هر پوند آن ۲۴۰ عدد بادام هندی وجود دارد. اندازه‌های دیگر بادام هندی ۱۸۰ و ۳۶۰ است. ناگفته پیداست که مانند انس پسته که هرچه کمتر باشد پسته گرانتر است، هرچه این عدد کمتر باشد بادام هندی گرانتر می‌باشد. بیشتر بادام هندی‌های موجود در ایران سایز ۲۴۰ و ۳۶۰ است. بادام هندی ۱۸۰ به ندرت موجود بوده و بسیار نیز گران می‌باشد.

درخت بادام هندی
روش خرید و ذخیره بادام هندی
برای خرید بادام هندی خام را در اولویت قرار دهید. انتخاب دیگرتان هم بادام هندی معمولی بوداده و خشک باشد. گرفتن پوست نازک روی بادام هندی و البته آجیل‌های دیگر، می‌تواند بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های آن را از بین ببرد. این آسیب حتی بیشتر از بو دادن آن‌ها است. پوست سخت همه بادام هندی‌های موجود در بازار گرفته‌شده است؛ زیرا این پوست‌ها سمی محسوب شده و احتمال اینکه به باکتری نیز آغشته باشند وجود دارد.

از بادام هندی یا سایر آجیل‌هایی که با روغن‌های گیاهی یا شکر و سایر افزودنی‌های مصنوعی پوشانده شده‌اند پرهیز کنید. البته معمولاً زمانی این اتفاق می‌افتد که آجیل‌های بسته‌بندی شده را خریداری می‌کنید. بنابراین برچسب آجیل‌های بسته‌بندی شده را به دقت بررسی کنید تا حاوی هیچ قند اضافه، نگهدارنده، روغن گیاهی هیدروژنه و مواد شیمیایی نباشد.

بادام هندی پایدارتر از سایر آجیل‌ها محسوب می‌شود زیرا دارای مقادیر بالای اسید اولئیک است؛ اما بازهم بهتر است آن‌ها را در یک ظرف دربسته نگه‌داشته و دور از گرما ذخیره کنید تا تازگی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند. بسیاری از مردم دوست دارند که آجیل‌ها، کره آجیل‌ها و آرد آجیل‌ها را برای حفظ مواد مغذی آن‌ها تا بیشترین حد ممکن، در یخچال نگه‌داری یا منجمد کنند.

در اینجا برخی از محصولاتی که با بادام هندی تهیه می‌شوند را برای اطلاع شما آورده‌ایم.

- کره بادام هندی
جایگزینی عالی برای کره بادام‌زمینی است. این محصول با خیساندن و مخلوط کردن بادام هندی تهیه می‌شود. نمک باید تنها افزودنی به کره بادام هندی باشد. برای آشنایی با طرز تهیه کره بادام هندی اینجا کلیک کنید.

- آرد بادام هندی
با خشک‌کردن و آسیاب کردن بادام هندی می‌توانید آرد بادام هندی تهیه کنید. سعی کنید آن را با آرد نارگیل یا دیگر آردهای بدون گلوتن برای پخت مافین‌ها، پنکیک‌ها یا سایر خوراکی‌های مشابه ترکیب کنید.

- شیر بادام هندی
اگر از لاکتوز و لبنیات معمولی (پاستوریزه) پرهیز می‌کنید این آشامیدنی جایگزین مناسبی است. می‌توانید آن را جایگزین شیر بادام، شیر نارگیل یا شیرهای لبنی کنید. شیر بادام هندی کمی خامه‌ای‌تر از شیر بادام درختی بوده و فاقد شکر و لاکتوز است.

برخی موارد استفاده از بادام هندی
یکی از راه‌های افزایش خواص بادام هندی و کاهش مواد ضد مغذی آن (این مواد می‌تواند از جذب بعضی از مواد معدنی بادام هندی پس از خورده شدن جلوگیری کند)، این است که بادام هندی را یک‌شب در آب معمولی بخیسانید. همچنین می‌توانید جوانه بادام هندی را تهیه‌کرده تا مواد معدنی موجود در این آجیل را افزایش دهید.

فواید بادام هندی خام

راه‌های بی‌شماری برای افزودن بادام هندی به وعده‌های غذایی وجود دارد؛ مصرف آن‌ها به‌عنوان یک میان وعده سالم، اضافه کردن آن‌ها به گرانولا یا جو پرک، مصرف کره آن با میوه، قرار دادن مقداری از آن‌ها در سالاد یا حتی تفت دادنشان در روغن داغ برخی از روش‌های مصرف بادام هندی هستند. نگه‌داری کره و آرد بادام هندی آماده در خانه و استفاده از آن در اسموتی‌ها، مالیدن آن روی محصولات پخته‌شده خانگی بدون گلوتن یا استفاده از آن به‌جای آرد گندم و سایر آردهای تصفیه‌شده یکی از روش‌های استفاده بیشتر از بادام هندی است.

برخلاف بسیاری از آجیل‌ها، بادام هندی حاوی مقادیر مناسبی نشاسته است و این یکی از دلایلی است که از آن‌ها به‌عنوان غلیظ کننده عالی در شیر یا سس‌های خامه استفاده می‌شود؛ به‌ویژه هنگامی‌که پیش از استفاده خیسانده شده باشند. به همین دلیل است که از بادام هندی در سراسر جهان برای غلیظ کردن سوپ، خورش گوشت و در تهیه دسر استفاده می‌شود.

آلرژی به بادام هندی
بادام هندی و سایر آجیل‌های درختی می‌توانند به‌طور بالقوه باعث مشکلات یا واکنش‌های حساسیتی در بعضی افراد شوند. بعضی‌اوقات واکنش‌های حساسیتی به آجیل می‌تواند حتی کشنده نیز باشد. البته اکثر افراد هیچ آلرژی شناخته‌شده‌ای نسبت به آجیل ندارند و هیچ‌گونه واکنش منفی را در خوردن بادام هندی تجربه نمی‌کنند. اگر به آجیلی حساسیت دارید تا وقتی‌که واکنش به همه انواع دیگر آجیل را تست نکرده‌اید از خوردن بادام هندی و آجیل‌های دیگر پرهیز کنید؛ زیرا آلرژی به یک نوع آجیل معمولاً به این معنی است که در هنگام خوردن سایر آجیل‌ها نیز ممکن است واکنش‌های منفی رخ دهد.

اگر کسی در حال حاضر از مشکل سنگ کلیه رنج می‌برد؛ ممکن است لازم باشد از خوردن بادام هندی اجتناب نموده یا با دقت مصرف آجیل خود را پایش کند؛ زیرا بادام هندی به‌طور طبیعی حاوی اگزالات های قابل‌حل در معده و روده بوده که می‌توانند مشکلات کلیوی را بدتر نمایند.

مصرف بادام هندی در کودکان و زنان باردار
به دلیل واکنش‌های احتمالی پیش بینی نشده از مصرف ناگهانی بادام هندی توسط کودکان و البته هر آجیل یا خوراکی آلرژی زای دیگر جلوگیری کنید. اگر در دوران بارداری وزنگیری خوبی ندارید، بادام هندی انتخاب خوبی است. هر ۳۰ گرم بادام هندی ۴۳/۱۲ گرم چربی دارد که بیشتر آن چربی غیر اشباع و مابقی آن چربی اشباع است. بادام هندی یک ماده غذایی مغذی برای کسانی است که قبل از بارداری دچار کمبود وزن هستند زیرا کربوهیدرات و چربی بالایی دارد. البته در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا کالری بالایی دارد و ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند. اگر با خواندن خواص بادام هندی به دنبال این هستید تا این دانه مغذی را با قیمت مناسب تهیه کنید می توانید در سایت ۷ مغز خرید بادام هندی را با قیمت مناسب انجام دهید.

منبع : https://haftmaghz.yektablog.net/

  • arzi pay