فروش وب مانی

  • ۰
  • ۰

به دلیل افزایش چشمگیر علاقمندان به حوزه ارزهای دیجیتال اصطلاحی به نام توکن کریپتوکارنسی و... رایج اسن و گاهی بین کعملگران و سرمایه گذاران رد و بدل میشود اما از این کلمات گاهی اوقات با عدم  قطعیت با مشکلاتی همراه است و ممکن است اشتباهی در انها باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مفهوم توکن بهتر اشنا شوید/.

توکن چه و چیکار میکنه؟

میشه گفت توکن نماینده یک دارایی یا ارزش های تایید شدست که دارای ارزشی مانند ارز و حواله و ایتم های بازیهای کامپیوتری است البته انواع مختلفی دارد. توکن در دنیای حال حاضر با ارزهای مختلفی رمز گذاری شده است که به انها ارزی میگویندد که معمولا بر اساس پایه بلاک چین ساخته شده است.

برای مثال توکن ترون یک ارز دیجیتال مستقل است که برگایه اتریوم فعالیت داره و ایجاد شده است که میتواند کاربرد های زیادی داشته باشد ما در ادامه شمارا با انواع توکن اشنا میکنیم.

توکن ها ارزی

همینطور که از اسمش معلومه این توکن  یک نوعی برای روش پرداخت است و برای ذخیره ارزش استفاده میشود بنابراین کاربرد توکن مانند ارزهای دیجیتا است مثل بیت کوین.

توکن های کاربردی

با پیدایش اتریوم به وجود اومدن توکن ها کاربردی شد و بر خلاف تومن های ارزی این سری توکن ها به افراد خاص یا اجناس خاص با محصول خاص داده میشود و توکن کاربردی چند کاره است و معمولا بر روی بلاک چین مانند اتریوم ساخته میشود و در همان شببکه میماند

توکن سهمی

این توکن بیشتر یک مفهوم تئوری دارد و دارندگان توکن به اسم مالکشان سهام منتشر میکنند و مالکیت منشتر کننده را تایید میکنن چیزی مانند سهام شرکت

توکن جایزه

این توکن میتواند معادل وفاداری یا پرداخت جایزه است و از اهمیت بالا برخوردار است

توکن سودده

به جدایی از توکنهای ارزی سایر توکن ها نوعی قرار داد سرمایه گذاری با پتانسیل درامد انفعاللی هستند و همچنین درامدی میتواند در شکل و انواع مختلفی وجود داشته باشد یعنی اینکه برای مثال سود از طریق نگهداری توکن سرمایه گذاری و یا انجام عملیات استخراج.... داده میشود.

برخی از ارگانها و شرکتها درامدشان را با توزیع سود بین دارندگان توکن تقسیم میشود و علاوه بر اینها بلاک چین هایی وجود دارد که  دارای ویژگی های مشابهی هستند و پرداخت میشوند و باعث میشود ان توکن سودده باشد. دقیقا سهام توکنهای دارای قابلیت سوددهی هستند که میتوانند امتیاز رای به خود اختصاص دهند بر خلاف سهام نگهداری توکن ها سووده صرفا حق امیتاز کسب درامد منفعل را به دارنده میدهد و هبچ مالکیتی در سازمان مربوطه نست. پرداختی ها به دارندگان توکن میتواند به طور دقیق و منظم برای مثال هفتگی یا سالانه و... و بر طبق سطح های مختلف مالکینت ان توکن باشد برای مثال اگر فردی با مقادیر زیادی توکن نگهداری کند زودتر از افرادی که توکن کمتری نگهداری کردند سود دریافت میکنند. پس در دنیایی که کرپیتوکارنسی ها رشد زیادی میکنند این اصطلاحات رواج زیادی دارد با وجود این ویژگی ها پس تفاوت توکن و کوین چیست و باید کدام را برای خود انتخاب کنیم و روی ان سرمایه گذاری کنیم!؟

  • ۹۹/۰۸/۲۰
  • arzi pay

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی