فروش وب مانی

  • ۰
  • ۰

 معرفی تسبیح شاه مقصود

شاه مقصود سنگی است که به رنگ زرد و سبز وجود داشته و از محبوبیت زیادی نزد افراد گوناگون برخوردار است. این سنگ را بیشتر برای ساخت انگشتر و تسبیح به کار می‌گیرند. در آیات و روایات نیز با احادیث بسیاری دربارۀ خاصیت این دسته از سنگ‌ها مواجه می‌شویم. تسبیح‌هایی که از این سنگ‌ها ساخته می‌شوند، تأثیرات مادی و معنوی محسوسی را با خود به همراه خواهند داشت و پیامبر اسلام (ص) و سایر معصومین (ع) نیز همواره به استفاده از این سنگ به‌عنوان تسبیح توصیه کرده‌اند.

بر سطح سنگ شاه مقصود  نقاط تیره‌ای به چشم می‌خورد که موجب می‌شود این سنگ ظاهری شبیه به پوست مار داشته باشد؛ به همین دلیل به آن سنگ مارپیچ نیز گفته می‌شود. اگرچه غالباً سنگ شاه مقصود را با رنگ زرد می‌شناسند، اما طیف رنگی این دسته از سنگ‌ها به زرد محدود نشده و با رنگ‌هایی مانند سبز، قرمز و سیاه نیز در دسترس است.

 معرفی تسبیح شاه مقصود

ویژگی تسبیح شاه مقصود اصل

سنگ شاه مقصود اصل در معادن کشور افغانستان یافت می‌شود و از رنگ‌های متنوعی برخوردار است. در میان رنگ‌های متعدد این سنگ قیمتی، زرد کمیاب‌تر بوده و ارزش بالاتری دارد. اما برای این‌که بتوانید شاه مقصود اصل را از گونۀ تقلبی آن تشخیص دهید، لازم است به ویژگی‌های مهم آن توجه کنید:

  • تسبیح شاه مقصود شفاف بوده و شما باید بتوانید درون سنگ را به‌سادگی ببینید.
  • این دسته از سنگ‌ها به پاکی معروف هستند، به این معنا که نباید هیچ‌گونه ناخالصی در آن‌ها به چشم بخورد.
  • تراش‌دهی مهره‌های تسبیح باید با ظرافت و کیفیت قابل توجهی صورت گرفته باشد.
  • این دسته از سنگ‌ها جلای بسیار خوبی دارند و تسبیحی که از این جنس باشد بسیار براق و درخشان است.
  • رنگ مهره‌های تسبیح شاه مقصود کاملاً یکدست است؛ به این معنا که مهره‌ها از بالا تا پایین دقیقاً از یک رنگ برخوردار هستند.

رنگ های تسبیح شاه مقصود

عموماً سنگ شاه مقصودی که از کشور افغانستان به دست می‌آید، از ارزش بالاتری برخوردار است. این دسته از سنگ‌های قیمتی برخلاف تصور بسیاری از مخاطبان که فکر می‌کنند تنها در یک رنگ یافت می‌شوند، از تنوع رنگ بسیار خوبی برخوردار هستند. شاه مقصود اصل غالباً به رنگ‌های سبز، مشکی، زرد، زیتونی، نباتی و قرمز وجود دارد.

  • ۰۳/۰۱/۰۶
  • arzi pay

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی