فروش وب مانی

  • ۰
  • ۰

 

گمان می‌رود انویدیا در فصل چهارم سال میلادی جاری پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 خود را معرفی کند تا تکلیف مدل‌های گیمینگ مبتنی بر ریزمعماری Blackwell هم مشخص شود. از آنجایی که هیچ زمان رسمی برای معرفی این کارت‌ها اعلام نشده است، شاهد شدت گرفتن صحبت‌ها درباره زمان عرضه سری GeForce RTX 50 برای گیمرها هستیم.

ژانویه امسال بود که انویدیا سه کارت گرافیک جدید از سری GeForce RTX 40 SUPER را معرفی کرد. این کارت‌ها از مدل‌های میان‌رده گرفته تا رده بالا را شامل می‌شد تا تعداد کارت‌های خانواده RTX 40 را جمعاً به 12 عدد برساند که به طرز چشمگیری کمتر از 20 مدل عرضه شده از سری RTX 30 است. البته اگر مدل‌های LHR را نادیده بگیریم، تعداد آنها تقریباً یکسان است، بنابراین می‌بایست انویدیا دیگر محصول جدیدی از سری RTX 40 نداشته باشد و سراغ یک سری جدیدتر برود.

لحظه شماری سازندگان برای RTX 5080 و RTX 5090

بر اساس ادعای Money UDN، شرکای انویدیا انتظار دارند مدل‌های رده بالای سری RTX 50 در فصل چهارم امسال روانه بازار شود. این سازنده‌ها خصوصاً به مدل‌های گران‌قیمت RTX 5080 و RTX 5090 چشم دوخته‌اند که می‌بایست قبل از هر مدل دیگری عرضه شود. البته هنوز درباره اسم این کارت‌ها اطلاعات موثقی وجود ندارد و حتی ممکن است جای خود را به مدل‌های دیگری بدهند.

مشخصات RTX 50

خوشبختانه افشاگرهای مختلف بر سر این موضوع توافق دارند که همین امسال انویدیا سری RTX 50 را عرضه می‌کند. Kopite یکی از این افشاگرهاست که ادعا کرده ریزمعماری Blackwell با حافظه 512 بیتی GDDR7 ترکیب می‌شود.

طبق شایعات این نسل میزان دو دای رده بالای GB203 و GB202 خواهد بود که به ترتیب برای آنها 12,888 و 24,576 هسته CUDA متصور است. البته معمولاً انویدیا از نسخه کامل چنین تراشه‌هایی استفاده نمی‌کند تا بتواند از تراشه‌های معیوب نیز برای ساخت کارت‌های خود استفاده کند، بنابراین تراشه‌های تماماً سالم و کامل می‌بایست برای یک کارت رده بالاتر رزرو شود.

  • ۰۳/۰۱/۲۲
  • arzi pay

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی