فروش وب مانی

  • ۰
  • ۰

 

به نظر می‌رسد که اینتل قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید خودش یعنی سری Battlemage را پیش از جمعه سیاه روانه بازار کند. نکته جالب آن است که Intel از اشتباهات خود در رابطه با سری Alchemist درس گرفته و اکنون شاهد رویکرد محتاطانه این غول فناوری با GPUهای جدید هستیم.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده توسط وب‌سایت ComputerBase، اینتل در کنفرانس Embedded World 2024 که اخیراً به پایان رسیده، حضور پررنگی داشته است.

نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی اینتل

به نظر می‌رسد که اینتل در رویداد فوق به صورت رسمی پردازنده‌های گرافیکی سری Arc که به عنوان سری E تغییر نام یافته‌اند را به نمایش گذاشته است.

نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی اینتل زودتر از موعد عرضه می‌شوند

با این وجود، زمزمه‌هایی در صنعت سخت‌افزار به گوش می‌رسد که به یک پیشرفت مهم‌تر اشاره می‌کنند، عرضه قریب‌الوقوع نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی Arc Xe توسط اینتل با اسم رمز Battlemage. بر اساس این گزارش‌ها، نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی اینتل قبل از جمعه سیاه از راه می‌رسند.

نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی اینتل

در حالی که پردازنده‌های گرافیکی سری Alchemist به عنوان پیشنهاد فعلی اینتل برای کاربردهای عادی و سطح پایین عمل می‌کنند، بسیاری از شرکت‌ها در انتظار جانشین این سری یعنی Battlemage هستند.

این شرکت اغلب طیف گسترده‌ای از سرورها، رایانه‌های دسکتاپ، نوت‌بوک‌ها و سیستم‌های یک پارچه را تولید می‌کنند و اکنون در انتظار یک پلتفرم جدید سخت‌افزاری هستند که طیف متنوعی از کاربردها را پاسخگو باشد.

به طور رسمی، اینتل پیش از این اعلام کرده بود که پردازنده‌های گرافیکی سری Battlemage در بهترین حالت پیش از نمایشگاه CES 2025 وارد بازار خواهد شد. این بدان معناست که در سال 2024 شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود. با این حال، گزارش‌های تازه از عرضه زودهنگام و پیش از جمعه سیاه خبر می‌دهند. بنابراین، پیش از 29 نوامبر (۹ آذر ۱۴۰۳) باید در انتظار GPUهای جدید اینتل باشیم.

نسل دوم پردازنده‌های گرافیکی اینتل

به گزارش Techpowerup، این جدول زمانی با الگوی عرضه محصولات Intel مطابقت دارد، چرا که پردازنده‌های گرافیکی Arc A380 و نوت‌بوک‌های مجهز به آن در اوایل اکتبر 2022 عرضه شدند. البته باید اشاره کرد که عرضه این نوت‌بوک‌ها بسیار محدود بود.

عرضه نامناسب پردازنده‌های گرافیکی Alchemist و عملکرد ضعیف آن‌ها در بخش‌های مختلف حالا به یک تجربه ارزشمند برای اینتل تبدیل شده است. با این پردازنده‌های گرافیکی وعده‌های اینتل و ادعاهای مرتبط با عملکرد خیره‌کننده آن‌ها در مقابل رقبا عملی نشد.

در همین رابطه بخوانید:

- تایید عرضه پنج کارت گرافیک مجزای جدید از سوی اینتل؛ آیا Alchemist Refresh در راه است؟
- افشای اطلاعات کارت گرافیک جدید سری Arc Alchemist اینتل با 16 هسته Xe

این بار، اینتل رویکرد محتاطانه‌تری را اتخاذ کرده و از اعلامیه‌های زودهنگام و ادعاهای بزرگ در رابطه با قابلیت‌های پردازنده‌های گرافیکی Battlemage اجتناب کرده است.

  • ۰۳/۰۱/۲۲
  • arzi pay

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی