فروش وب مانی

  • ۰
  • ۰

سیلیس، سیلیکا با فرمول شیمیایی SiO2 با ترکیبات شیمیایی و رنگ سفید است که در معادن فراوانی در ایران، قابل استخراج می‌باشد. سنگ سیلیکا در صنایع گوناگونی کاربرد دارد و به شکل های مختلف قابل استفاده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت سیلیس همدان، در ادامه این مطلب به توضیح اینکه سیلیس چیست و چه کاربردی دارد؟، سیلیس خوراکی یعنی چه می پردازیم و درباره قیمت و روش خرید سیلیس صحبت می کنیم.

به گفته شرکت سیلیس همدان : سیلیس دومین ماده با فراوانی بالا در پوسته زمین است. در خصوص خرید سیلیس باید بدانید این ماده غیر فلز و سخت است. بسته به نوع آن از بی رنگ تا خاکستری تیره وجود دارد. همچنین سیلیکا در دو نوع سیلیس دانه بندی و میکرونیزه ارائه می شود. نام Silicon از واژه ای لاتین،  به معنی (flint ) سنگ سخت یا سنگ چخماق گرفته شده است. ویژگی ها منحصر به فرد سیلیسان آن را به یکی از پر کاربرد ترین عناصر در صنعت تبدیل کرده است.

سیلیس یعنی چه؟ این عنصر، از گروه کانی ها بوده و بخش عمده ای از پوسته زمین را تشکیل می دهد. نام این ماده از کلمه لاتین Silicis برگرفته شده می باشد. در ساختار شن و ماسه مقدار زیادی سیلیس به کار رفته. بنابراین این عنصر کاربرد های بسیاری داشته و بخش اعظمی از زمین را دربرگرفته است.

سیلیس فوق ممتاز : خالص ترین و با کیفیت ترین نوع سیلیکا، فوق ممتاز است؛ در این دسته میزان خلوص، حدود 99.9 درصد می باشد که در طی مراحل تصفیه و خالص سازی به این درصد می رسد. این نوع در صنایع شیشه و کریستال بیشترین کاربرد را دارد.

ممتاز : این دسته از سیلیکا هم دارای درصد خلوص بالا و حدود 98% می باشد، سیلیس ممتاز از بهترین انواع Silica بوده و در دانه بندی های مختلف می توان آن را تهیه کرد.

میکرونیزه : سیلیس میکرونیزه همدان یا سیلیس پودری جزء کانی‌های بسیار پرکاربرد به شمار رفته و در مش‌های مختلفی اعم از مش ۱۸۰، مش ۲۳۰، مش ۳۲۵ با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می‌شود. واژه مش در بسیاری از موضوعات علمی یا تجاری به کار برده می‌شود، اما کمتر کسی معنای آن را می‌داند. بهتر است بدانید که مش در هر صنعتی کاربرد خاصی داشته و در تولید پودر میکرونیزه از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

آمورف : نوع آمورف از انواع سیلیکا بوده که جنس آن ترد، نرم و مقاوم در برابر دمای بالا است؛ به وسیله دستگاه مخصوص کوبیده شده و به شکل پودر استفاده می شود. بخش عمده استفاده آن در مصارف پزشکی می باشد.

درجه یک : پس از نوع ممتاز، سیلیس درجه یک از کیفیت بالایی برخوردار است. دارای خلوص 96% بوده و در صنایع رنگ سازی، لعاب، صنایع الکترونیک، تولید خاک و غیره قابل استفاده است. امروزه سیلیس درجه یک همدان با کاربردهای زیادی که در صنایع مختلف دارد و یکی از پرفروش ترین های این بازار است. با توجه به انواع گوناگون و استفاده زیاد سیلیس در صنایع کشاورزی، ساختمان سازی و… به شکل بسیار زیادی به بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که تولیدکنندگان این محصول را به شکل خرده و عمده به فروش می رسانند. با توجه به مصرف مداوم از این ماده، سبب ایجاد رقابت در سطح داخلی و خارجی شده است.

درجه دو : این نوع Silica، در کاربردهای با میزان حساسیت پایین تر استفاده می شود چرا که میزان خلوص سیلیس درجه دو حدود 85 تا 95 درصد می باشد؛ از کاربرد های آن می توان به استفاده در ریخته گری، بالا بردن استحکام بتن، سندبلاست و... اشاره کرد. صنایعی که رنگ محصول در اولویت های پایین تر بوده و در عین حال نیازمند کیفیت مناسب می باشند از این محصول استفاده می‌کنند. از آنجایی که عنوان سیلیس درجه دو به خلوص ۷۰ تا ۸۰% نیز اشاره دارد، این شرکت سعی دارد با تولید محصول با بالاترین کیفیت در کلاس خود، متمایز از سایر تولیدکنندگان باشد و رضایت صنعتگران بیش از پیش جلب شود.

سیلیس خوراکی چیست؟ این ماده در صنایع داروسازی و غذایی نیز کاربرد دارد اما باید بدانید نوعی که در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد از نوع صنعتی آن متفاوت می باشد. سیلیکای خوراکی برخلاف سیلیکای صنعتی، برای بدن ضرری نداشته و قابل استفاده است.

همچنین سیلیس در بدن ما انسانها، در بافت استخوان، دندان، مفاصل چشم و پوست وجود دارد. جالب است بدانید در بدن هرشخص حدود 7گرم Silica وجود دارد. کمبود سیلیس در بدن باعث بروز مشکلاتی از جمله ریزش مو، پوکی استخوان، پیری پوست و ... می شود.

کاربردهای سیلیس (Silica): این عنصر پرکاربرد به علت خواص بی نظیر و اشکال مختلفی که دارد، در صنایع متفاوتی به کار رفته و استفاده می شود. در این قسمت از مطلب سیلیس چیست و چه کاربردی دارد؟ کاربرد های متنوع این عنصر را نام می بریم:

صنعت سرامیک و کاشی سازی

صنعت الکترونیک و در نیمه رسانا ها

روشنایی

رایانه و ارتباطات(فیبر نوری)

چینی سازی

ساختمان سازی(ساخت بتن و دیگر اجزای ساختمان)

تولید آجر ماسه آهکی

ریخته گری

شیشه (پنجره، آینه، ظروف و...)

تولید چمن مصنوعی

آکواریوم

مواد نسوز

تولید پلاستیک

جهت خرید سیلیس همدان درجه یک ، درجه دو ، سیلیس ممتاز و میکرونیزه به نشانی (/https://hamedansilica.com) مراجعه نمایید.

  • ۰۱/۰۴/۲۰
  • arzi pay

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی