فروش وب مانی

  • ۰
  • ۰

کارشناسی رنگ خودرو؛ چرا و چگونه؟

 

از سوالات پرتکرار افراد این است که کارشناسی رنگ خودرو؛ چرا و چگونه انجام می شود؟ دلایل اهمیت کارشناسی رنگ خودرو چیست؟ در ادامه ی این مبحث به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. عده ای از افراد برای خرید خودرو با قیمت مناسب، به خودرو دست دوم و کارکرده روی می آورند. خرید این نوع خودرو مستلزم بررسی دقیق بوده تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

یکی از روش های بررسی سلامت خودرو، کارشناسی رنگ خودرو بوده و استفاده از این روش موجب شده تا به نقص بدنه پی ببرید؛ چرا که باعث شده تا قیمت واقعی خودرو مشخص شده و از ضرر مالی جلوگیری کند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد کارشناسی رنگ خودرو (https://radanqc.com/bachelor-car-paint) کلیک کنید.

در تشخیص رنگ خودرو، بدنه از نظر شدت تصادف، آسیب دیدگی شاسی، قطعات تعویضی، برش اتاق، صافکاری بدنه و شماره سریال خودرو مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. آنچه که باید از هزینه کارشناسی خودرو کارکرده و دست دوم بدانید این است که میزان خسارت وارد شده به ماشین را در کارشناسی تشخیص رنگ اتومبیل شناسایی نموده و از هزینه هایی که ممکن است در آینده به وجود آید، پیشگیری شود.

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است، کارشناسی خودرو چگونه انجام می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید یادآور شد که روش های گوناگونی برای کارشناسی رنگ وجود دارد. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به کارگیری چشم غیر مسلح:  از ساده ترین روش کارشناسی رنگ خودرو استفاده از چشم غیر مسلح بوده که کارشناس با بررسی دقیق به ضربه دیدگی، سطوح ناصاف و اختلافات رنگی در نقاط مختلف خودرو پی می برد.

به کارگیری انگشتان: این روش به ظاهر همانند روش قبلی ساده بوده اما مستلزم به کارگیری توسط متخصص خبره در این حوزه می باشد. این روش به این صورت است که با استفاده از لمس بدنه خودرو توسط نوک انگشتان، متوجه سطوح ناصاف بدنه در اثر رنگ شدگی می شوند.

به کار بردن آهن ربا: استفاده از آهن ربا کمک به بررسی نحوه واکنش آن در قسمت های مختلف در خودروهایی با بدنه ی غیرآلومینیومی می کند. با مقایسه ی این واکنش ها به تایید یا عدم تایید رنگ خوردگی بدنه خودرو می باشد.

به کار بردن دستگاه تشخیص رنگ: یکی از پرکاربرد ترین و دقیق دستگاه در این بررسی بوده که با قرار دادن این وسیله روی بدنه خودرو، ضخامت قسمت های مختلف بدنه را نشان می دهد. در صورتی که دستگاه تشخیص رنگ، ضخامت قسمتی از بدنه را از 4 میلی متر کمتر یا از 7 میلی متر بیشتر نشان دهد، خودرو رنگ شدگی مجدد داشته است.

اولویت کارشناسی رنگ خودرو: از اولویت بسیار مهم کارشناسی رنگ خودرو می توان به بررسی شاسی، سقف و ستون ها اشاره نمود؛ زیرا این نقاط در معرض آسیب نبوده و در صورتی که این نقاط ضربه دیدگی و رنگ شدگی داشته باشند، احتمال اینکه خودرو در گذشته واژگون شده، وجود دارد. از دیگر نقاطی که ابتدا نظر کارشناسان را به خود جلب می کند، صندوق عقب، درب ها و گلگیرها می باشد. این نقاط در معرض آسیب بیشتر بوده که نشان دهنده ی تصادف خودرو در گذشته و شدت آن می باشد.

در این مبحث به پاسخ سوال کارشناسی رنگ خودرو؛ چرا و چگونه انجام می شود؟ دلایل اهمیت کارشناسی خودرو چیست؟ پرداخته شد. تشخیص رنگ خودرو باید توسط کارشناسان خبره و با تجربه کافی انجام شده تا بتوانید تجربه ی خوبی از خرید خودرو مورد نظر داشته باشید. این روش موجب شده تا بتوانید بهترین خودرو را انتخاب نموده و از هزینه های بسیاری که ممکن است در آینده به وجود آید، جلوگیری کنید.

برای خواندن ادامه مطلب کارشناسی رنگ خودرو اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۴/۲۰
  • arzi pay

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی